E-faktura Företag

För dig som vill skicka eller ta emot elektroniska fakturor mellan företag

E-faktura Företag

Genom att använda elektronisk fakturering kan både kund och leverantör spara tid och pengar. Fakturautställare får lägre kostnader för bland annat papper, print och porto. För fakturamottagare innebär det stora besparingsmöjligheter tack vare att fakturahanteringen automatiseras.

Att använda E-faktura Företag har många fördelar

  • Det är miljövänligt.
  • Fakturaprocessen blir automatiserad och därmed konstnadseffektiv.
  • Ordermatchningen kan bli automatiserad.
  • Kvalitet i fakturan innebär färre frågor till kundtjänst.
  • Du får möjlighet att delta i upphandlingar med krav på e-faktura.
  • Uppföljningen av affärer blir lättare, all fakturadata blir sökbar i systemen.
  • Risken för bluffakturor minimeras.

Alla fakturor i en fil

Om du som leverantör vill skicka fakturor till en kund som inte kan hantera elektroniska fakturor så kan du använda en tilläggstjänst för utskrift av fakturor. På så vis kan du som fakturautställare skicka samtliga fakturor i en fil. Bankgirot gör sedan en uppdelning mellan de fakturor som ska sändas vidare elektroniskt och de som ska skickas vidare till en printbyrå eller som en mailad PDF-faktura.

Våra samarbeten

Bankgirot samarbetar med flertalet av de största operatörerna. Vi jobbar hela tiden med att utöka vår räckvidd och sätter årligen upp integrationer med nya operatörer.

Hur kommer jag igång med tjänsten E-faktura Företag?

Vänd dig direkt till din kontaktperson på din bank eller klicka nedan på respektive bank för mer information.

 

Vill du ansluta dig till tjänsten kontaktar du din bank

Danske Bank

Tfn: + 46-752-48 00 00
www.danskebank.se

Handelsbanken

Tfn: +46-8-701 10 00
www.handelsbanken.se

SEB

Tfn: + 46-771-62 53 53
www.seb.se